close
This is my first time to writing a recommendation letter for a student.
She told me that she wants to apply for higher education, and I am few of her instructors who keep in touch with her. Therefore, I asked her to give me more details about the department that she wants to go for her degree.
IMG_3108
I will try to write her something that could push her into the university.

一直以來都是我麻煩教授們幫我寫推薦信,讓我申請獎學金或是申請研究所,第一次有社區大學的學生來找我,希望我能幫她寫推薦信,讓她可以申請提供給拉美裔學生的獎學金。其實我上一季並不是她的講師,不過因為我會去協助他們的實驗課,所以對他還算有點認識,這學期她選擇上我的實驗課,並且問我是否能幫他寫推薦信時我有點訝異,除了我沒寫過推薦信之外,我對她的了解並不多,很怕會寫不出很有內容的文章。
可是換個角度想,她和我一樣在女生佔少數的普物實驗課表現得頗亮眼,所以我願意利用難得空閒的週末試著幫他寫推薦信,讓他可以進到我的母校當學妹,希望她能順利錄取州立大學,並拿到她的學士學位!
IMG_3084
arrow
arrow
    全站熱搜

    PH Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()