close
In the begining, I want to say thanks to my instructors.Yellow Rose ~ Give you the beautiful flower to say TKS!
When I observed those classes (no matter in winter term or spring term), I didn't always focus on what the professors taught, but they gave me big picture of those classes.
It is a useful project or skill from my Understanding and Note-Taking class & Oral Communication Class.
Last month I started to attend the graduate course in Physics Department. It is a big challenge to me.
I found out that know how to read syllabus and catch those key words are really important.
The professor has very good relationship with his students. They can walk to starbucks during the break time.
I have a hard time to read those specifics in English, and I want to get through. In short period to learn complex subjects is not easy.
When I read those journals from my professor, I have to force myself not to check those word's meaning.
I should try to get the big picture by the context - - otherwise I won't have enough time to review my note.
第一次用非旁聽生的身分上研究所的課讓我非常緊張,因為當初要選這堂課時授課的教授為了讓我有心裡準備~有先告知我他講話的速度很快,所以我必須全神貫注聽講,一有問題要立即舉手發問,以免不小心恍神就被其他同學遠遠拋到一邊,還好之前有陸續旁聽過幾堂物研所的課,讓我對不同的授課方式有大略的瞭解,研究所前輩給的建議~現在的策略要改變了,現在是學知識,所以一定要想辦法弄懂內容再講什麼,因此查中文字典是可以接受的,不過查過的要記起來。以前不要查中文字典是因為要考的是語言考試,所以跟現在情況不同了。所以可以查英翻中的字典,不一定要用dictionary.com?盡量還是英文為主,但是最根本是你要真的的懂,所以要自己取捨字典的選用。
雖然四小時的課要用英文作筆記有點吃力(強迫自己不用中文作筆記是不讓腦袋作兩次功~英翻中,再中翻英的同時教授已經不知道哪去了),但我的聽力在不小的壓力下進步神速,雖然還沒像其他同學一樣可以在中間休息時一起和教授散步到星巴克買咖啡提神,因為我要趁記憶猶新火速把上半堂的重點整理到筆記裡,但我相信這門研究所的課會讓我有很大的收穫!而且持續加強期刊的閱讀能力,雖然大學時代離我有點遙遠~有些新知真的需要加強,但我相信自己真的可以撐過來了!
arrow
arrow
    全站熱搜

    PH Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()