close

On March 1st, my 103 years old grandma began her new journey.

Happy Grandma 

At least I was able to visit her during my short summer trip home.

I had so many good memories with her. When I worked in Taiwam, I tried to be there with her almost every other weekend.

Uncle took us out for eating yummy food, and the only thing that grandma would remember was those sweet cakes. That was something soft and easy for her to eat at the end of each meal.

去年暑假短暫回台時有去探望外婆,當時外婆時睡時醒,很難想像幾年前我在台灣工作時沒逢週末不用值班,前一天晚上確認過外婆會在家,我就會定好鬧鐘一大早去搭統聯客運從竹科到台中,到站後再轉換市區的公車到外婆家,通常我放下背包後就會走到附近傳統市場去買秤重的甘梅薯條,外帶回去和外婆一起打牙祭,當時已經九十幾歲高齡的她還能和我們對答如流,尤其是我們晚上去買鹹酥雞回家配電視的時候,不時會提醒我們少吃油炸物,少看電視早點去睡覺!

雖然農曆年前就知道外婆的狀況已經不太樂觀,但是我還是盼望著有奇蹟,直到看到舅舅在群組了發了訊息,我不得不接受現實,下次回去再也聽不到外婆的叮嚀了,因為工作的關係如果沒有提前安排實在很難在期末請假,在挑選要放在追思會照片時,好多情緒湧上心頭,經過表妹的爭取因為疫情的關係加上科技的進步,告別式當天無法到場的我們會有機會在線上觀禮!

希望已經可以自由自在雲遊四海的外婆能和外公一起牽手入夢來。

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    PH Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()