close
It would be easier to travel if I have my own transport; so I rent a bike from our bike hub.
New toy on the bike
The bike comes with a front light and a back light, but there is no horn on it. Therefore I asked my friend to bring one for me from my hometown.
Here comes new toy on my bike
This new toy has multi-functions including Lights & Sound Effects.
Not only those funny sounds bring people's attention, but also different colorful lights catch traveller's eye.
Now I feel much safer when I ride the bike on the road.
因為要通勤到校,我發現除了搭公車外腳踏車也是我的另一個選擇,而且跟學校租一季的腳踏車US$45,這個價格包括安全帽還附上前後車燈,然後還到校後有車庫可以婷,不用擔心腳踏車受到風吹日曬雨淋等等因素迅速折損,只是學校的腳踏車沒有附可以警示的鈴鐺,所以我趁朋友返美時請她幫我快遞了一個多功能的車燈回來,這個在AMAZONE買的話特價也要US$25,不過基於安全考量,我覺得多裝一個附有喇叭功能的車燈也不賴!
多功能腳踏車燈 把所有的腳踏車燈放在一起拍照,還是我的小粉紅多功能車燈最可愛!
有了這個車燈之後,晚上騎腳踏車返家也不用擔心天色太暗其他用路人看不到我,遇到想打招呼的朋友又不能在下坡路段放手騎車,就用個公雞叫聲和對方說聲嗨,是我最常做的事。總之多了這個有聲光效果的腳踏車燈後,現在夜間騎車不再只是單純地加快速度趕路回家,反而享受一下路人的眼光讓騎腳踏車多了幾分樂趣喔!
arrow
arrow
    全站熱搜

    PH Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()