close
This is the first time for me to see what is Everyday Life and Learning,
IMG_0072
This chemical experiment takes place in our kitchen.
The original color for this experiment is from red cabbage juice.
We just randomly pick something in the kitchen to pour into the red cabbage juice.
Some of them dissolve very fast, and some change colors.
IMG_0073
The purpose for this experiment is acid base balance.
The result will be checked by using Acid-base indicator on campus.
前幾天在廚房煮晚餐時剛好房東的小孩跟我說她在做化學試驗,學科學的我很好奇的在一旁邊弄我的食物邊偷看她在做啥,後來聊開了她就讓我拿了相機在一旁做起記錄來。
他們的家庭作業是用紅色高麗菜汁隨意添加任何家中廚房可以取得材料,然後註記所用物品的名稱於瓶身,接著再看是否添加物有溶解,或是液體有變色。
因為在實驗室待久了就會忍不住出聲,請她添加液體時盡量都倒入一樣的量,這樣最後比較結果的時候才會比較準確,不過才七年級的小孩哪注意那麼多,倒完A樣品的漏斗,很順手就想往B瓶口放,我覺得這樣好像會影響結果,所以很快速地邊阻止他邊幫他洗漏斗,就不想要有交叉污染的問題,畢竟實驗變數越少越好,好不容易他準備的玻璃瓶都已經裝好溶液,就完成準備工作,只要隔天帶到學校用酸鹼試紙測試一下酸鹼值就實驗完成了,我覺得讓小孩用日常生活中隨手可得的東西做實驗,透過觀察記錄,他們學習的印象比較容易吸收,從動手做的過程淺移默化的學習真是好主意!
arrow
arrow
    全站熱搜

    PH Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()