I had a presentation, which was scheduled on last Wednesday, but it was postponed to this week.
When I prepared for my presentation, I talked to my roommates, who don't have any background knowledge of my study. The outcome works for me, at least they get the big picture of what i try to explain in the power-point.
Last Friday, when we have group meeting with my professor, who wanted me to change my subject of my presentation.
Well, I did spend a lot of time on my power-point, but I also noticed that I can face the challenge. Therefore, I created a new set of slides in new subject in the weekend.
When I went to our laboratory on Monday, I asked one of our lab member to be my audience. He is also my partner of the project. Since we rebuild the system together, he is able to give me some suggestion to make my presentation much better.
IMG_9098.JPG
I do believe that practice makes perfect presentation, and I get some useful feedback from my audiences.
小時候有學過一個成語:勤能補拙,上了研究所之後真的對這四個字深信不疑,尤其是當教授神來一筆大改我被指定要報告的題目,我也能利用週末把二十幾頁的簡報整理完成。雖然英文不是我的母語,不過有室友可以當我練習時的聽眾,雖然他們不是在相關領域的學生,但至少他們能夠修正我的發音,又或是要上台前提早進實驗室請有空的夥伴們先聽我預演一下,若是他們能先幫我想出一些可能會被問到的問題,那我的簡報過成就能相對順利許多。
很慶幸自己有養成做到哪寫到哪或是拍到哪的習慣,因為一張好的圖片勝過一堆文字,而且圖解說明真的讓聽眾可以看到實際的架構,方便它們理解整個過程!
簡報完鬆一口氣,這週末可以好好休息了!
arrow
arrow
    全站熱搜

    PH Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()