Labor Day has become an important sale weekend for many retailers in the United State, but I did not go shopping.
I went to visit a friend in Eugene by taking the train.

IMG_2639.JPG

If you came to Eugene by taking train, it might take two hour and 30 minutes. If you took the bus, it might take three hours depending on the traffic.
After looking around University of Oregon,we went to Smith Family Bookstore, one of Eugene's oldest independent bookstores.
IMG_2648.JPG

In my opinion, I like Powell's bookstore in Portland. Not only it is the largest independent used and new bookstore in the world, but also I can find more foreign languages' books there.

Eugene Springfield is real nice place maybe a miracle will happen to me.
Springfield

這個剛結束的長週末假期搭火車南下訪友是個很特別的經驗,畢竟好友剛搬到新的公寓難得有地方可以讓我借宿,當然要趁機多看看不同的地方。
marche restaurant
好友帶我去吃法式料理marche restaurant,不過我知道剛搬完家的她薪水和我差不多,所以我們說好各付各的,這個當地的麵包師傅手工製的麵包已經切成適當的大小,稍微只要配上奶油就很好吃,我們還點了當日濃湯,和沙拉及飲料,我們沒加點飯後甜點,結帳時一個人不含小費的話大約十七塊美金,有點小貴但是邊吃邊和好友話家常感覺很值得喔!
IMG_2649.JPG
我們走訪了好友的母校University of Oregon,也參觀了二手書店,我覺得他們的校地比我的母校Portland State University大多了,不過二手書店我還是比較喜歡Powell's Books,畢竟他是世界上有名的獨立新書與二手書店,在電子書當道的現代,要找到有不同語言的實體書可以翻閱的地方真的越來越少了。

雖然這次的行程排得很緊湊,但是還是有些地方來不及去走走看看,所以和好友約定下次有空要在來訪囉!
IMG_2679.JPG
arrow
arrow
    全站熱搜

    PH Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()