close

Zhongzi is a traditional food for Dragon Boat Festival. I am so lucky that my friend gave me two zhongzi two weeks ago,

Rice dumpling

She wants to know if I like it. I told her that I did not try yet since I want to save it until Dragon Boat Festival.  

She keeps telling me that she can bring me more if I like it! ( She got it from Tofu 101 - 12816 SE 38th St, Bellevue, Washington)

When I steam it in a rice cooker, the smell make my mouth watering.

前一陣子準備春季期末報告時,好友特地送了兩個肉粽給我當儲備糧食,但我一直不捨得吃,直到她問我吃過了沒,她會利用長假再去一趟西雅圖,我若喜歡吃她會再買回來給我!

IMG_4408.jpeg

在電鍋內加了兩杯水,放了粽子進去蒸二十分鐘,電鍋都還沒跳起來就聞到粽葉香,拆開肉粽看到小蝦米和土豆,咬了一口吃到肉塊和蛋黃,馬上回訊息給好友,記得回學校前多幫我買幾顆粽子!

本來還以為這次端午節只能吃華人超市買的冷凍香菇肉粽,沒想到竟然有道地的粽子,太感謝好友的餵食~讓我也能在異鄉有過節的感覺!

arrow
arrow
    全站熱搜

    PH Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()