I just found out that "Never say never" is so true.
After I got my master degree, I wanted to become an engineer, but I didn't get an engineer position at that time.
Instead I started to teach General Physics Lab, which I never thought before.
I used to teach kids English , but I didn't like to teach at that time. Therefore, I told myself that I won't be able to be a teacher in the future.
Guess what I enjoy teaching in the community college now.
IMG_3864.JPG
其實我覺得人不能鐵齒說的真的很有道理!
因為以前我教過兒童美語,那時候也許是缺乏耐心,也許只受過幾週訓練的我並沒掌握到教學的技巧,所以從沒想過我會有一天可以再次站上講台。
到美國念研究所後,我並沒有當上系上的助教,所以當時應徵講師的職位只是想說給自己換個跑道試試看,沒想到會就這樣誤打誤撞的開始了我的教學生涯,和學生相處的也很愉快,除了偶爾一些故意鬧我的學生讓我哭笑不得, 但是截至目前為止,我還滿享受學校單純的教學環境,希望在未來的日子裡也可以一直保持教學的熱誠!
IMG_3863.JPG
arrow
arrow
    全站熱搜

    PH Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()