Hsinchu city is not famous for its scenery. Therefore, my work life balance is always work grater than life. Until I decided to quit the engineer job in high tech, I gain some normal life along with a healthy body.
IMG_5409.JPG
Chow Chow is the shop sign for D-sky.
If the weather is nice, you should be able to take beautiful pictures as post cards.
IMG_5396.JPG
The day we went was not a sunny day but we got to see a sea of clouds.
D-sky
The food in D-sky was yummy and the view was amazing.

If your eyes are not bigger than stomach , you should be able to finish a set of meal by yourself.
IMG_5389.JPG

我還沒回台工作前一直把新竹和科技園區劃上等號,直到被工作壓力影響到身體明顯形變,萌生退意,按下離職申請後,不用特意假日進公司,也爭取到一些短暫休假機會(雖然常在車上就接到求救電話,讓我必須及時電話救援,至少不是“在營休假”心態上還行),才在好友的安排下陸續走訪了新竹郊區景點,我自己心中的排名如下:
佳作:Green Trail綠色小徑(食物不錯,但是假日用餐有限時)綠色小徑

季軍: 內灣老街 (要撐傘或自備小風扇,不然會跟我一樣汗如雨下)
IMG_5364.JPG

亞軍:101高山頂景觀餐廳 (有冷氣,我怕熱的我很滿意)

高山頂景觀餐廳

冠軍: 數碼天空食物很優,青草湖畔的景色一覽無遺。
D-sky
Special thanks to my special friend for plan those amazing short trips.
arrow
arrow
    全站熱搜

    PH Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()