Almost every month I will join the community event for adult. This time I want to share our crafting from the city library with you.

Some days have more programs than can be seen on the calendar, but I only register for two events, including Community Coloring and crafting for Adults.

This time, we use some old books to make different items. When you have the creative power, you can turn old books into new useful products.

Final result of Community Crafting for Adults

幾乎每個月的圖書館只要有免費給大人們手作的活動我都會收到通知,只要確認行事曆上在同一天沒有其他衝突的事項,我就會登記去參加活動,也不是說我真的對美術有多大的興趣,而是想要藉機多拓展自己的生活圈,一邊動手創造腦力激盪後的作品時,一邊動口和同桌的友人聊天,朋友說我一定是太想回去當學生了,才會在畢了業之後還那麼常在圖書館活動。

這次我做的是把舊書當成擺放明信片或是帳單的卓飾,Community Crafting for Adults
我承認自己沒啥創意,所以只是很機械化的把書頁向內摺,用膠水固定好之後,再把明信片隨意擺入就完成了一個作品。
朋友則是挑了彩色的書頁,慢慢地用剪刀裁出適當的大小,在用膠水或膠帶做貼合的動作,成品是可以當耶誕吊飾的小提燈。
Community Crafting for Adults
其實這樣一個月一次的活動大多都是不到一小時就會有作品可以呈現,只是我們都邊聊邊做,往往會用上一個半小時到兩小時才會結束愉快得聊天,我覺得這是讓我不用動腦,只要動手並可以真的好好放鬆的活動,默默期許自己在不久的將來可以有完美的成品在課後呈現。
arrow
arrow
    全站熱搜

    PH Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()