It is very important to have a studying group when you are a graduated student.
In the studying group I have a chance to review what we learned from our professor.
I am so glad that I have several classmates to work together in this term.
After walking through those assignments, I can understand those details.
I want to say thank you to my dear partners.

剛開始上研究所的課遇到了嚴重的撞牆期,還好一起上課的同學有組成一個小型的讀書會。
It's rainbow in front of the gray sky.
在這個讀書會裡有印度來的同學,還有美國的本地生,我雖然後來才加入,可是他們並不會有差別待遇,反而是遇到我提問時會放慢講話的速度,這時候就發現我的英文表達在日常會話溝通還算可以,但遇到專有名詞還有解題過程要講英文時就會語塞,還好科學符號不會變,只要解題過程能夠清楚寫出來就可以了。
很感謝來自印度的同學讓我知道這個讀書會的存在,也感謝很有耐心陪我解題的美國同學,謝謝你們。
arrow
arrow
    全站熱搜

    PH Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()