Chinese is my first language, Taiwanese in my native language. I know that if I have English test, I might study hard, but my reading is not good enough!
My English become very poor ! I need to learn how to improve my reading!
Maybe I have to buy some English magazines, then after using dictionary
之前一直都把我所學的英文當作出國玩耍才會用的語言,(畢竟我大多是去美國所以要在當地看到中文或講中文的機率不太高),所以平常除了想到用英文練寫Blog外,根本不太會用到英文,所以一去考試就發現我的英文退步了。
(I'm still not vary good at reading English, but I'm working at it.)
My General English proficiency test Examinee’s Score Record.

測驗日期 聽力成績 閱讀成績 寫作成績 口說成績
2008/07/19 116 113
PASS
PASS ************
因為兩項測驗總分合計要達160且任一項成績不得低於72,所以我去年和一群小朋友一起參加的初級英檢﹝初試和複試﹞都在沒啥準備的狀況通過了,但是今年去考的中極沒有通過。ㄞ!語言這種東西不常用真的會退步很快。
測驗日期 聽力成績 閱讀成績 寫作成績 口說成績
2009/08/01 104 66

PASS FAIL****** ******
看來常看美國影集真的對我的聽力有幫助,但是不看英文相關讀物的結果就是閱讀能力低於測驗的及格分數,我看我需要多看一些八卦英文雜誌,希望這樣可以讓我的英文進步一些!
arrow
arrow
    全站熱搜

    PH Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()