We started to know each other when I was a senior high school student’ it’s summer vacation, and I couldn’t speak good English! But I try to talk to my host family, every time I call them to said Happy Birthday to them, they were so happy to hear from me!
After I graduated from UNIV,I visit them again, then almost every year I try to make days off-Visit them again!I am so lucky to know them!
我和我的接待家庭是在我唸高一時認識的,那年暑假我參加學校的EF遊學團到US,我很慶幸我和同學兩個人在同一個接待家庭,我每逢他們家中有人生日時都盡量會打電話去說聲生日快樂!他們也會很高興的跟我聊天,雖然大部分的時候我都鴨子聽雷,不過漸漸我也在聊天中聽懂大部份內容。
好不容易到我大學畢業那一年,我又鼓起勇氣獨自一人再度去找他們,那種快樂的重逢是很棒的,而我待在那裡的時候彷彿可以什麼找工作…煩人的是都不用管,不過總是要面對現實的回到台灣,還好我玩回來就在美語補習班找到工作!
之後每隔一段時間我們互通MAIL、電話,然後就開始我几乎每年都去找他們度假的行程,I am so luck!很慶幸在他們眼中我是他們收過的外國學生中印象不錯的,所以他們才會在我每次想放假時無條件的讓我逗留他們家。
arrow
arrow
    全站熱搜

    PH Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()